Realtids rapportering direkt från bokhandeln

Man ska aldrig be om ursäkt, men förlåt för att jag vart så dålig på att höra av mig. Bloggen är helt bortglömd. Ser i statistiken att ni är cirkus åtta stycken ynka som är inne och checkar här varje dag, det är rätt sjukt ändå. Spännande, vilka är ni menar jag? Känner jag er, är ni stalkers? haters eller lovers? 
 
Sitter just nu på Akademiska Bokhandeln. Gick hit efter skolan för att köpa mig en kalender och ett anteckningsblock, sen vart jag fast här i fönsterservitreringen. Har utsikt över Hötorget alldeles bredvid mig och ett ton regn som duschar gator och bilar, även människorna duschar tycker jag allt att jag kan tyda. Mitt emot sitter ett engelsktalande par och diskuterar missförståelse. Detta är ett bra ställe att sitta för sig själv på känner jag. Det är lugnt och tyst här, ingen bryr sig om än och man sitter lite avskillt. Trots att det är massor att titta på eftersom hela väggen bredvid är ett stort fönster, men dem ser inte mig lika bra som jag ser dem. 
 
Skulle kunna sitta här i timmar. Jag och hatten!
 
Nu ska jag bege mig hem till Skånegatan och göra kväll. I morgon ska vi prata typografi i skolan och jag har en del att förbereda. Ja, som jag inte berättat riktigt om heller... Att jag börjat plugga nu! På Forsbergs, grafisk design & Reklam heter min utbildning. Det är dag tre imorgon, så spännande. Varje dag är lite oförutsägbar. Idag fick vi till exempel uppgifter om att springa runt på stan och prata med folk, hjälpa folk och hela iden med projektet var att öppna upp sig lite misstänker jag. Att göra saker man inte känner sig så bekväm i. Om jag förstått det rätt. Det var iallafall riktigt lärorikt.
 
Hoppas ni har det bra med! Åh jag hoppas att vi hörs snart igen! Jag ska verkligen försöka skriva mer.
 
 
chaaaao.
 
 

Kommentera här: