Acceptera kunskapen, lär dig den inte!

Satt och funderade lite på det här med kunskap i kreativitet...
Är det inte rätt simpelt egentligen? 

 

Håller du ibland på och tränar åh nöter med att lära dig en viss teknik eller dylikt? Tex. att lära dig att teckna eller fota, men inte kommer någon vart? då tror jag att jag har lösningen på ditt lilla problem och om inte kanske min teori kan lösa iallafall ett åt någon out there hoppas jag.

 

Redo för sanningen?? ;) JO, du lägger mer kraft på att bli bäst än att på hitta din egen stil. När du har som mål att bli bäst jämför du dig lätt med någon/något annat och då blir ditt verk inte ditt eget = sämre resultat. (visst får man ha förebilder och det är okej att sno inspiration, men glöm inte bort dig själv för det!)

 

Känner du dig träffad elleer? Om ja så har jag tips på hur du går till väga!

 

Ta tag i dig själv och kör din grej, försök förstå att dem resultaten du får fram efter en ''prestation'' är det som är dina verks stil. Ritar du en häst behöver det inte se ut som en perfekt avbildning, det kan lika gärna se ut som en falukorv med ben. (haha) Och det kan vara helt okej. Ju mer du accepterar att det inte ska vara perfekt, ju snabbare blir dina resultat perfekta genom övning.

Skulle någon säga åt mig att rita ett porträtt av dem, så skulle jag göra det, i min stil såklart. Och den kan vara så larvig att den blir bra faktiskt. Konst ska vara fritt, det ska inte finnas några strikta regler för hur något verk skall byggas, det skulle bli så tråkigt och lika då, tänk er ett museum till exempel, där alla tavlorna var målad utav olika personer, men såg exakt likadana ut. Va trist det skulle vara.

 

Utklipp ur en H&M tidning lätt slipat med silppapper, fastklistrat på ett tomt A3 och ''streck'' ritat för hand. Superlätt och kul sätt att göra egna tavlorpå! tipsi tipsi!!
 
 
 

Kommentarer:

1 mot plus:

skriven

bra inlägg! =)

ha en fin dag! =)

2 FRida:

skriven

hej förlåt för segheten! Men vi kanske skulle kunna säga att vi gör länkbyterna vid 8 ikväll? Tidsinställt. funkar de ?

3 Frida:

skriven

Att jag är en tjej som jag bloggar om mitt tonåringsliv, en blogg värd att läsahaha! vad skulle du vilja att jag skriver om dig? kram!

Kommentera här: