Im the sneaker savior - Dagens tips

 
 
 
Så får du dina skor vita igen, snabbt! 
 
Kalla mig galen men jag ägnar denna afton till att tvätta skor, speciellt alla mina converse som blir smutsiga på en kvart. Sen när det kommer till sneakers så har jag ett alldeles underbart knep. Aceton/nagellacksborttagning. Materialet på skorna är ju inte tyg, så smutset sitter alltså bara på ytan, så gnussa på bara! Mina är som nya nu.
 
Skor med med syntet-''skinn'' (exempel som mina) - Gnussa med bommulspadds och acceton.
 
Tygskor - Blötlägg i tvättmedel + altenativt klor under 1 dag, Släng sedan skorna i tvättmaskinen på låg värme.
 
Skosnören - koka i vatten och tillsätt bakpulver, ställ av plattan när det kokat upp och låt stå i någon timme.
Skölj sedan snörena gång efter gång i diskmedel och gnussa bort alleminiumfläkarna med en skrubbsvamp.
 
Sulorna-  Gnussa med acceton, funkar ej det, så skrubba med diskmedel.
 
 Diskmedlet löser upp fett och blötläggningen löser upp smuts samt bleker.
 
  
 

Kommentera här: