Baaam - Anställningsintervju

Har ju uttalat mig om att denna blogg ska handla mycket om min väg mot Stockholm, så nu tänkte jag berätta lite om vad som ligger på agendan. Jag flyttar främst för att utbilda mig och näst för att jag trivs så bra i staden, har så länge velat göra detta, bara längtat och längtat efter åh kunna ta mig närmre. Jag började i höstas med att spana runt efter utbildningar, på antagningen.se hittade jag en del (tips till er som är vilsna) Finns mycket man inte vet om att man kan göra, kurser, distansutbildningar osv.

Hur som haver, har alltid velat göra något med händerna, men eftersom mitt intresse är brett och att jag är lite mångsysslare så har det vart svårt att välja väg. Plötsligt så hittade jag en utbildning på Stockholms Dramatiska Högskola, Maskör och peruk designer. Hur roligt låter inte det? Så jag sökte i sista sekund, men fick beslut denna månad om att jag inte kommit in. 4 st i hela Sverige blir intagna, så jag antar att det krävs några ansökningar och en del tur plus kompetens för att lyckas i den branschen. Har lagt det yrket på sidan ett tag och planerar nu att söka Grafisk Design till hösten istället. Har hittat den perfekta skolan för mig och det känns jätte bra.

 

Men som sagt, tills dess är det ett få par månader och jag måste bygga plan B, C och D, skaffa helgjobb och rum att hyra eller en lägenhet. Jobb var det ja, jag sökte sommarjobb på Mcdonalds och har ny fått en anställningsintervju på tisdag denna vecka! Håller alla tummar jag har på det, vore så befriande att ha något att göra under sommaren som genererar lite cash och arbete. Håll åt mig med!!

Det gäller och vara positiv, skiter det sig så går man vidare och testar något nytt, det är inte svårare än så. Jag tror någonstans att det som blir är meningen, då väntar något annat spännande, utan att man anar det. Man kan liksom inte se vad som är bakom nästa kurva förens man kört mot den och tagit sig närmare.

 

 


 
 
 

Kommentera här: